W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów i globalne wyzwania zdrowotne, Grupa Carrefour w 2018 roku wprowadziła ACT FOR FOOD - program działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. W jego ramach Carrefour realizuje konkretnie inicjatywy, których celem jest oferowanie klientom zdrowszych i bardziej przyjaznych dla środowiska produktów z gwarancją identyfikowalności oraz w przystępnej cenie. Wyrazem tej filozofii jest hasło “Wszyscy zasługujemy na najlepsze”.
W październiku 2024 roku, Grupa Carrefour ogłosiła rozpoczęcie nowego rozdziału programu Act For Food. Wdrażany jest on w kontekście utrzymującego się kryzysu inflacyjnego na świecie i związanej z nim malejącej siły zakupowej konsumentów. Carrefour zdając sobie sprawę z faktu, że coraz mniej osób może pozwolić sobie na zakup żywności wysokiej jakości, wprowadza szereg nowych zobowiązań handlowych, których celem jest zwiększenie dostępności cenowej zdrowych produktów dla wszystkich swoich klientów.
„Od 2018 roku program Act For Food jest jednym z głównych wyznaczników i najbardziej widocznym elementem realizacji naszego celu, jakim jest transformacja żywieniowa dla wszystkich. Kryzys inflacyjny poddał naszych klientów historycznej presji na ich siłę nabywczą, zmuszając zbyt często do rezygnacji z zakupu świeżych produktów wysokiej jakości. Wznawiając Act for Food, Carrefour chce zaoferować nowe rozwiązania, dzięki którym klienci będą mogli jeść lepiej, w najlepszych cenach. Program ten nie jest ani hasłem promocyjnym ani kampanią reklamową. Jest to plan działania, który zapewni Carrefourowi przewagę w procesie transformacji żywieniowej, dzięki inwestycjom w żywność ekologiczną i roślinną, a także w nasze marki własne. Będzie on widoczny we wszystkich naszych sklepach dla wszystkich naszych interesariuszy i naszym powodem do dumy.”
Od 2018 roku program “Act For Food” realizowany jest również w Polsce. W ramach konkretnych inicjatyw na rzecz zwiększenia produkcji żywności wysokiej jakości, do 2023 roku udało nam się:
21 października 2024 roku wystartowała w Polsce druga edycja programu “Act For Food”. W tym dniu Carrefour Polska zaprezentował 5 swoich lokalnych zobowiązań handlowych, których celem jest zwiększenie dostępności cenowej zdrowych produktów dla polskich klientów. Należą do nich:
“Utrzymujący się przez wiele miesięcy kryzys inflacyjny znacząco obniżył siłę zakupową Polaków i coraz częściej muszą oni rezygnować z zakupu produktów o wyższych walorach zdrowotnych. Strategicznym celem Carrefour jest transformacja żywieniowa dla wszystkich, a więc spowodowanie, by żywność wysokiej jakości, której spożywanie jest korzystne dla naszego zdrowia, była bardziej dostępna, a więc tańsza. Druga odsłona globalnego programu “Act For Food” oraz 5 naszych kluczowych zobowiązań Carrefour Polska, ma sprawić, że większość naszych klientów będzie mogła sobie pozwolić na jej zakup. Od wielu lat wiadomo, że żywność BIO, lokalna czy wytworzona w sposób zrównoważony ma nie tylko pozytywny wpływ na nasze zdrowie, ale jest po prostu smaczniejsza. Teraz w Carrefour będzie ona również znacznie tańsza.”
Przed startem kampanii “Act for food”, Carrefour Polska wspólnie z instytutem IQS, przeprowadził badania*, aby sprawdzić jak Polacy, po czasach pandemii COViD oraz wysokiej inflacji, postrzegają zdrowe odżywianie. Wynika z nich m.in., że:
Ponadto, badanie pokazały, że że ponad 90% klientów uważa że zdrowy produkt powinien zawierać naturalne składniki, być wysokiej jakości oraz być smaczny.
*Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 20-23.09.2024 r. Próba ogólnopolska, Wiek: 18-64, N=1000.
Więcej o szczegółach kampanii Act For Food