Act for food

Act for food

W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów i globalne wyzwania zdrowotne, Grupa Carrefour w 2018 roku wprowadziła ACT FOR FOOD - program działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. W jego ramach Carrefour realizuje konkretnie inicjatywy, których celem jest oferowanie klientom zdrowszych i bardziej przyjaznych dla środowiska produktów z gwarancją identyfikowalności oraz w przystępnej cenie. Wyrazem tej filozofii jest hasło “Wszyscy zasługujemy na najlepsze”.

Act for food - nowy rozdział

W październiku 2024 roku, Grupa Carrefour ogłosiła rozpoczęcie nowego rozdziału programu Act For Food. Wdrażany jest on w kontekście utrzymującego się kryzysu inflacyjnego na świecie i związanej z nim malejącej siły zakupowej konsumentów. Carrefour zdając sobie sprawę z faktu, że coraz mniej osób może pozwolić sobie na zakup żywności wysokiej jakości, wprowadza szereg nowych zobowiązań handlowych, których celem jest zwiększenie dostępności cenowej zdrowych produktów dla wszystkich swoich klientów.

„Od 2018 roku program Act For Food jest jednym z głównych wyznaczników i najbardziej widocznym elementem realizacji naszego celu, jakim jest transformacja żywieniowa dla wszystkich. Kryzys inflacyjny poddał naszych klientów historycznej presji na ich siłę nabywczą, zmuszając zbyt często do rezygnacji z zakupu świeżych produktów wysokiej jakości. Wznawiając Act for Food, Carrefour chce zaoferować nowe rozwiązania, dzięki którym klienci będą mogli jeść lepiej, w najlepszych cenach. Program ten nie jest ani hasłem promocyjnym ani kampanią reklamową. Jest to plan działania, który zapewni Carrefourowi przewagę w procesie transformacji żywieniowej, dzięki inwestycjom w żywność ekologiczną i roślinną, a także w nasze marki własne. Będzie on widoczny we wszystkich naszych sklepach dla wszystkich naszych interesariuszy i naszym powodem do dumy.”

Alexandre Bompard

Prezes Grupy Carrefour

Alexandre Bompard

Act For Food w Polsce

Od 2018 roku program “Act For Food” realizowany jest również w Polsce. W ramach konkretnych inicjatyw na rzecz zwiększenia produkcji żywności wysokiej jakości, do 2023 roku udało nam się:

  • wprowadzić do oferty ponad 1000 nowych produktów BIO

    wprowadzić do oferty ponad 1000 nowych produktów BIO

  • wesprzeć rozwój polskiego rolnictwa ekologicznego

    wesprzeć rozwój polskiego rolnictwa ekologicznego

  • usunąć ponad 100 kontrowersyjnych substancji z naszej marki własnej

    usunąć ponad 100 kontrowersyjnych substancji z naszej marki własnej

  • znacząco ograniczyć ilość soli, cukru i tłuszczy w produktach marki własnej

    znacząco ograniczyć ilość soli, cukru i tłuszczy w produktach marki własnej

  • podjąć szereg zobowiązań w zakresie odpowiedzialnego pozyskiwania surowców

    podjąć szereg zobowiązań w zakresie odpowiedzialnego pozyskiwania surowców

  • wdrożyć konkretne inicjatywy na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt

    wdrożyć konkretne inicjatywy na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt

  • ograniczyć ilość stosowanego w opakowaniach plastiku

    ograniczyć ilość stosowanego w opakowaniach plastiku

 

21 października 2024 roku wystartowała w Polsce druga edycja programu “Act For Food”. W tym dniu Carrefour Polska zaprezentował 5 swoich lokalnych zobowiązań handlowych, których celem jest zwiększenie dostępności cenowej zdrowych produktów dla polskich klientów. Należą do nich:

  • ZOBOWIĄZANIE 1: Nawet do 100 produktów BIO w cenach poniżej 5 zł w sklepach Carrefour.
  • ZOBOWIĄZANIE 2: Marka własna o najlepszym stosunku jakości do ceny na rynku - dobry smak i wysoka jakość marki Carrefour potwierdzona w testach konsumenckich oraz w cenach do 30% niższych, niż porównywalne produkty markowe.
  • ZOBOWIĄZANIE 3: Stały dostęp klientów do smacznych i odpowiedzialnie wytworzonych produktów świeżych dzięki marce “Jakości z Natury”.
  • ZOBOWIĄZANIE 4: Lider rynkowy oferujący najszerszy wybór produktów roślinnych oraz dla diet specjalistycznych.
  • ZOBOWIĄZANIE 5: Szeroka oferta produktów od dostawców lokalnych.

“Utrzymujący się przez wiele miesięcy kryzys inflacyjny znacząco obniżył siłę zakupową Polaków i coraz częściej muszą oni rezygnować z zakupu produktów o wyższych walorach zdrowotnych. Strategicznym celem Carrefour jest transformacja żywieniowa dla wszystkich, a więc spowodowanie, by żywność wysokiej jakości, której spożywanie jest korzystne dla naszego zdrowia, była bardziej dostępna, a więc tańsza. Druga odsłona globalnego programu “Act For Food” oraz 5 naszych kluczowych zobowiązań Carrefour Polska, ma sprawić, że większość naszych klientów będzie mogła sobie pozwolić na jej zakup. Od wielu lat wiadomo, że żywność BIO, lokalna czy wytworzona w sposób zrównoważony ma nie tylko pozytywny wpływ na nasze zdrowie, ale jest po prostu smaczniejsza. Teraz w Carrefour będzie ona również znacznie tańsza.”

Tomasz Waligórski

Dyrektor Generalny Carrefour Polska

Tomasz Waligórski

Co Polacy myślą na temat zdrowego odżywiania?

Przed startem kampanii “Act for food”, Carrefour Polska wspólnie z instytutem IQS, przeprowadził badania*, aby sprawdzić jak Polacy, po czasach pandemii COViD oraz wysokiej inflacji, postrzegają zdrowe odżywianie. Wynika z nich m.in., że:

  • 80% naszych rodaków zwraca uwagę na to co je

    80% naszych rodaków zwraca uwagę na to co je

  • blisko 70% stosuje zrównoważoną dietę

    blisko 70% stosuje zrównoważoną dietę

  • 55% z nich regularnie uprawia sport

    55% z nich regularnie uprawia sport

Ponadto, badanie pokazały, że że ponad 90% klientów uważa że zdrowy produkt powinien zawierać naturalne składniki, być wysokiej jakości oraz być smaczny.

*Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 20-23.09.2024 r. Próba ogólnopolska, Wiek: 18-64, N=1000.

Więcej o szczegółach kampanii Act For Food