Carrefour promuje transformację żywieniową i podpisuje pierwsze kontrakty farmerskie

Carrefour promuje transformację żywieniową i podpisuje pierwsze kontrakty farmerskie

  • 27.04.2018
  • O nas

Carrefour Polska zorganizował 24 kwietnia br. w Centrum Smak Kariery konferencję, podczas której zaprezentował strategię Transformacji Żywieniowej. Towarzyszyło jej pierwsze w historii sieci w Polsce podpisanie kontraktów farmerskich z 7 rolnikami. Spotkanie było skierowane do przedstawicieli instytucji, organizacji i uczelni związanych z rolnictwem, żywieniem i ekologią, a także mediów.

Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska, przedstawił temat Transformacji Żywieniowej oraz projekty, w które angażuje się Carrefour w Polsce w ramach jej realizacji. Celem strategii Transformacji Żywieniowej jest zapewnienie klientom najwyższego komfortu konsumpcji, poprzez zagwarantowanie stałego dostępu do produktów spożywczych wysokiej jakości i po przystępnych cenach. Carrefour realizuje ten cel poprzez takie działania, jak: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego w Polsce od roku 2018, demokratyzacja żywności bio, promocja produktów lokalnych i regionalnych, długofalowe wsparcie dla rolników w procesie przekształceń na rolnictwo ekologiczne oraz mobilizacja Fundacji Carrefour w zakresie finansowania takich projektów.

Nową formą współpracy Carrefour z rolnikami są kontrakty farmerskie. Podczas spotkania, Anna Kurnatowska, Dyrektor Działu Handlowego Produktów Świeżych, podpisała pierwsze takie kontrakty z siedmioma producentami: Agrohurt, Grono, Fruit, Szpargrol, Olbromski, Natureza i Farma Świętokrzyska. Kontrakty dotyczą dostawy papryki czerwonej, asortymentu bio (cukinia, marchew, buraki, cebula młoda, dynia hokkaido, włoszczyzna, jarmuż, jabłka, ziemniaki), porów, rzodkiewki, szparagów, sałaty, kalafiorów i brokułów. Dzięki tej formie współpracy Carrefour otrzymuje gwarancję stałych dostaw produktów od sprawdzonych producentów, klienci – niezmiennie wysoką jakość oferty warzyw i owoców o porównywalnym wyglądzie, wielkości i smaku, a producenci – stabilną współpracę, gwarancję zbytu i możliwość planowania produkcji.

Na koniec spotkania, przedstawiciele Carrefour zaprosili gości do hipermarketu Carrefour Reduta, aby przedstawić im bliżej asortyment warzyw i owoców, sposoby ich ekspozycji oraz oznakowania dla klienta.