Wyzwanie ACT FOR FOOD - konkretne działania pracowników Carrefour, aby jeść lepiej

Wyzwanie ACT FOR FOOD - konkretne działania pracowników Carrefour, aby jeść lepiej

  • 09.05.2019
  • Praca

Zgodnie z założeniami kampanii Act For Food, Carrefour podejmuje konkretne działania, aby zapewnić swoim klientom dostęp do najlepszych produktów w rozsądnej cenie. Kampanii Act For Food towarzyszą jednak również działania skierowane do pracowników, które mają na celu przybliżenie nowej strategii sieci, a także poszerzenie wiedzy na temat odżywiania i zdrowego trybu życia. Działania te docenione zostały w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Program konkretnych działań, aby jeść lepiej Carrefour kieruje zarówno do klientów, jak i swoich pracowników. Sieć zaprosiła pracowników do różnych inicjatyw edukacyjnych i promocyjnych związanych z transformacją żywieniową. Do każdego ze sklepów Carrefour dotarły specjalne tablice informacyjne dla pracowników, a cyklicznie wysyłane są plakaty edukacyjne oraz podręczne przepisy dla każdego pracownika. Carrefour zaplanował także kilka wyjątkowych działań, w tym „Wyzwanie ACT FOR FOOD” - konkurs dla zespołów sklepów. Mając świadomość, jak istotne jest dobre przygotowanie merytoryczne pracowników oraz wierząc, że najlepsza nauka to ta na własnym przykładzie, pracownicy mieli za zadanie przygotować i udokumentować swoje działania na rzecz lepszego jedzenia. W finale konkursu wzięło udział ponad 30 zespołów, które prezentowały swoje lokalne działania związane z promowaniem zdrowego, świadomego odżywiania oraz aktywnego stylu życia. Najlepsi nagrodzeni zostali imprezami integracyjnymi dla całych zespołów, w wszyscy uczestnicy konkursu wzięli udział w warsztatach i Gali w Centrum Smak Kariery Carrefour w Warszawie.

Sieć zrealizowała również 8 wewnętrznych wydarzeń edukacyjnych dla blisko 2000 pracowników sklepów oraz centrali, podczas których poznawali oni różne rodziny produktów (m.in. BIO, wegańskie, bezglutenowe, bez laktozy, dla diabetyków, marki własnej Carrefour). Odbyły się też mini-warsztaty kulinarne oraz wykłady partnerów handlowych Carrefour. Ponadto, pracownicy mogli skorzystać z bezpłatnych badań i konsultacji z dietetykami.