Carrefour podpisał 15 kontraktów farmerskich

Carrefour podpisał 15 kontraktów farmerskich

  • 08.04.2019
  • Transformacja żywieniowa

Carrefour Polska kontynuuje rozwój nowego modelu współpracy z polskimi producentami warzyw i owoców – z początkiem kwietnia sieć podpisała łącznie 15 kontraktów farmerskich. Rozwój bliskiej współpracy z polskimi dostawcami to ważny element realizowanej strategii transformacji żywieniowej, a także gwarancja wysokiej jakości lokalnych produktów dla klientów sieci.

Klienci coraz chętniej sięgają po rodzime produkty, które z gospodarstw rolnych trafiają bezpośrednio na sklepowe półki. Ambicją sieci Carrefour – która od 2018 roku realizuje strategię transformacji żywieniowej – jest wzbogacenie oferty produktów świeżych i pozyskiwanie ich także od lokalnych dostawców. Osiągnięcie tego celu jest możliwe dzięki współpracy z rzetelnymi dostawcami, będącymi w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów Carrefour.

Dlatego sieć wypracowała i rozwija tak zwane kontrakty farmerskie – umowy handlowe, w których określony jest zarówno produkt, jak i ilość, jaką Carrefour zobowiązuje się odebrać od dostawcy. Pierwsze tego typu umowy sieć podpisała w 2018 roku. W tym roku, aby zapewnić klientom sklepów Carrefour dostęp do bogatej oferty lokalnych warzyw i owoców od polskich dostawców, współpraca jest nie tylko kontynuowana, ale i rozwijana.

Z początkiem kwietnia do grona dostawców współpracujących z siecią w ramach kontraktów farmerskich dołączyło 10 nowych producentów. Wśród nich znajdują się Legucin (dostawca borówki amerykańskiej), Avit (brokuły, brokuły bio), Agroking (papryka czerwona, sałata, sałata lodowa), Cuple (pomidor malinowy), Agroselect (sałata masłowa bio, rzodkiewka bio, szczypiorek bio), Peroń (kapusta wczesna, kapusta biała), Białuty (ziemniaki czerwone, żółte, fioletowe), Bugaj i Naturfarm (ziemniaki) oraz Przechera (pietruszka).

Podpisanie kontraktów farmerskich to element realizacji strategii transformacji żywieniowej, która zakłada odejście od masowej dystrybucji na rzecz oferowania wysokojakościowej żywności. Carrefour, chcąc zapewnić swoim klientom najwyższy komfort konsumpcji, dąży do uzyskania pozycji światowego lidera tej zmiany. Dostrzegając rosnącą wiedzę i oczekiwania współczesnych konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania i zbilansowanej diety, sieć pragnie zagwarantować im stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości i w przystępnych cenach, w tym przede wszystkim do świeżych warzyw i owoców od zaufanych, lokalnych dostawców oraz certyfikowanych produktów bio.