21 października br. wystartowała druga edycja programu “Act For Food”, w ramach której Grupa Carrefour zapowiedziała globalne zwiększenie dostępności cenowej zdrowych produktów dla wszystkich swoich klientów, dzięki szeregowi zobowiązań handlowych. Carrefour Polska zaprezentował właśnie 5 swoich lokalnych zobowiązań, które będą realizowane w naszym kraju. Są to:
ZOBOWIĄZANIE 1: Nawet do 100 produktów BIO w cenach poniżej 5 zł w sklepach Carrefour.
ZOBOWIĄZANIE 2: Marka własna o najlepszym stosunku jakości do ceny na rynku - dobry smak i wysoka jakość marki Carrefour potwierdzona w testach konsumenckich oraz w cenach do 30% niższych, niż porównywalne produkty markowe.
ZOBOWIĄZANIE 3: Stały dostęp klientów do smacznych i odpowiedzialnie wytworzonych produktów świeżych dzięki marce “Jakości z Natury”.
ZOBOWIĄZANIE 4: Lider rynkowy oferujący najszerszy wybór produktów roślinnych oraz dla diet specjalistycznych.
ZOBOWIĄZANIE 5: Szeroka oferta produktów od dostawców lokalnych.
Celem drugiej odsłony programu “Act For Food” w Polsce jest zwiększenie dostępu polskich konsumentów do żywności wysokiej jakości, której ceny, z uwagi na utrzymującą się przez kilkanaście miesięcy w naszym kraju wysoką inflację, znacząco wzrosły. Nowe zobowiązania Carrefour mają pomóc Polakom kupować więcej dobrych dla zdrowia produktów w cenach, na które mogą sobie pozwolić.
Przed startem kampanii Carrefour Polska, wspólnie z instytutem IQS, przeprowadził badania konsumenckie*, aby sprawdzić jak Polacy, po czasach pandemii COViD oraz wysokiej inflacji, postrzegają zdrowe odżywianie. Wynika z nich m.in., że 80% naszych rodaków zwraca uwagę na to co je, blisko 70% stosuje zrównoważoną dietę, a 55% z nich regularnie uprawia sport. Co ciekawe, klienci Carrefour wyżej oceniają swój poziom wiedzy na temat zdrowego odżywiania, niż klienci innych sklepów w Polsce. Takie deklaracje złożyło 62% klientów tej sieci w porównaniu do 44% pozostałych klientów.
Do aktywności, które świadczą o zdrowym odżywianiu, mieszkańcy naszego kraju zaliczają obecnie przede wszystkim spożywanie większej ilości warzyw i owoców (75% wśród klientów Carrefour), zwracanie uwagi na skład (72% wśród klientów Carrefour), wybór produktów o obniżonej lub niskiej zawartości cukru (59%) oraz kupowanie nieprzetworzonych produktów (56%).
Polacy nie chcą jednak jeść zdrowszej żywności, która im nie smakuje. Zapytani o idealny produkt do jedzenia, wskazują zdecydowanie, że powinien zawierać on naturalne składniki, być wysokiej jakości oraz być smaczny. Takich odpowiedzi udzieliło ponad 90% klientów. Wśród pozostałych wskazanych kwestii, ale już ze znacznie mniejszą liczbą wskazań, znalazły się m.in. cena oraz sezonowość.
Druga odsłona programu “Act For Food” wspierana jest szeroką kampanią informacyjną i marketingową. Materiały dotyczące kampanii pojawią się w telewizji i internecie, a także w gazetkach handlowych oraz sklepach Carrefour. Sieć przygotowała również dedykowaną zakładkę na stronie internetowej carrefour.pl, a także zaangażowała w promocję programu znanych influencerów. Kampania Act For Food realizowana będzie zarówno w 2024 roku, jak również w roku 2025.
Więcej o programie Act For Food
W 2018 roku Grupa Carrefour wprowadziła znaczącą zmianę w swojej strategii działania, rozpoczynając globalną transformację żywieniową oraz ogłaszając “Act For Food” - program konkretnych działań na rzecz zwiększenia produkcji żywności wysokiej jakości. W ramach tej strategii, w latach 2018-2023 Carrefour Polska wprowadził do swojej oferty ponad 1000 nowych produktów BIO oraz wsparł rozwój polskiego rolnictwa ekologicznego, poprawił jakość produktów marki Carrefour usuwając z jej składów ponad 100 kontrowersyjnych substancji oraz znacząco ograniczając ilość używanej soli, cukru i tłuszczy, a także podjął szereg zobowiązań w zakresie odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, dobrostanu zwierząt, a także ograniczenia ilość stosowanego w opakowaniach plastiku.
*Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 20-23.09.2024 r. Próba ogólnopolska, Wiek: 18-64, N=1000