Carrefour Polska z dwoma wyróżnieniami za działania CSR

Carrefour Polska z dwoma wyróżnieniami za działania CSR

  • 06.06.2018
  • Zrównoważony rozwój

Inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska po raz kolejny zostały doceniane przez ekspertów. Firma otrzymała Biały Listek CSR  tygodnika Polityka oraz została laureatem konkursu „Firma Dobrze Widziana” Business Centre Club.

„Listki CSR POLITYKI” to prestiżowe zestawienie, w którym wyróżniane są działania CSR firm. Plebiscyt już po raz siódmy zorganizował tygodnik Polityka, przy współpracy merytorycznej firmy doradczej Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
 
Organizatorzy docenili Carrefour Polska za kompleksowe podejście do swojego zaangażowania społecznego i przyznali firmie Biały Listek. Zestawienie „Listki CSR POLITYKI” powstaje na bazie analizy ankiety, w której przedstawiciele największych polskich przedsiębiorstw prezentują działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. W tegorocznym badaniu rekordowo wzięło udział aż 115 podmiotów, z czego tylko 66 wyróżniono. Działania CSR zostały ocenione na podstawie kryteriów uwzględniających wytyczne międzynarodowej normy ISO 26000.

Carrefour został także laureatem konkursu Firma Dobrze Widziana, organizowanego przez Business Centre Club w Warszawie. Konkurs „Firma Dobrze Widziana” to inicjatywa, której celem jest promowanie przedsiębiorstw, skutecznie realizujących politykę społecznej odpowiedzialności. Dodatkowo organizatorzy zwracają uwagę na aspekt szerzenia wiedzy na temat CSR i skutecznych metod komunikowania o prowadzonej przez daną organizację działalności społecznej. Konkurs jest kontynuacją idei realizowanego w latach 2009-2011 projektu „CSR – jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa”.

Carrefour Polska prowadzi wiele działań z zakresu CSR, kładąc duży nacisk na zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochronę bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Sieć realizuje także kompleksowe inicjatywy dotyczące transformacji żywieniowej i promocji zdrowego stylu życia, co ma swój wyraz w kampanii „Z miłości do Zdrowia” realizowanej od 2014 roku. Jej głównym celem jest podniesienie świadomości żywieniowej, zachęcanie Polaków do aktywności fizycznej i propagowanie zdrowego stylu życia wśród pracowników, klientów i partnerów biznesowych. W ramach kampanii realizowany jest także program badawczo-edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”, który jest finansowany z grantu Fundacji Carrefour.