Nasze Zasady Etyczne
To drogowskaz w codziennej pracy każdego pracownika Carrefour, niezależnie od stanowiska, czy miejsca pracy. Jest zbiorem zasad, którymi kierujemy się podejmując decyzje, budując relacje z naszymi klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami. Kodeks Etyki Zawodowej jest gwarancją jasnych zasad obowiązujących w naszej firmie. Kodeks odpowiada na pytanie jak realizować nasze cele na co dzień. Dotyczy wszystkich pracowników Carrefour w Polsce, a także Grupy Carrefour. Jest na tyle uniwersalny, że mówi nam, jak działać na każdym stanowisku, niezależnie od wieku, stażu pracy czy działu. Należy sięgać po niego zawsze wtedy, gdy mamy wątpliwości, jak powinniśmy postąpić.
Tworzymy bardzo różnorodny zespół, na co dzień współpracujemy z partnerami biznesowymi. Naszym wyzwaniem są zróżnicowani klienci, którym chcemy gwarantować jakość, wybór i najlepszą obsługę. Chcemy wyróżniać się stosując najwyższe standardy etyczne w relacjach w zespole, z klientami i partnerami biznesowymi. Konsekwencja i bezwzględne stosowanie zasad pomaga nam:
Celem Polityki przeciwdziałania korupcji i płatnej protekcji jest zdefiniowanie zasad zapobiegania i walki z korupcją poprzez określenie standardów zachowania minimalizujących ryzyko i wskazujących jak rozpoznać oraz zmniejszyć zagrożenie korupcją.
Carrefour odrzuca wszelkie formy korupcji i przestrzega obowiązujących przepisów antykorupcyjnych. Nasze zasady działania i zachowania wpisują się w ciągłość zaangażowania Grupy Carrefour na rzecz przestrzegania i promowania fundamentalnych zasad, w szczególności wytycznych OECD i dziesięciu zasad programu ONZ Global Compact.
Jest uzupełnieniem zapisów Polityki przeciwdziałania korupcji i płatnej protekcji. Jej celem jest ustalenie jednolitych zasad dla pracowników i partnerów handlowych Carrefour w zakresie oferowania i przyjmowania prezentów.
Zgodnie z Polityką nie przyjmujemy ani nie oferujemy prezentów. Każdy otrzymany od partnera handlowego podarunek powinien zostać odesłany ofiarodawcy na jego koszt lub przekazany na cele charytatywne.
W Carrefour Polska obowiązuje procedura dotycząca ochrony sygnalistów (tj. Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych). Głównym celem procedury jest wprowadzenie bezpiecznego kanału zgłoszeniowego, przejrzystych zasad zgłaszania nieprawidłowości, podejmowania stosownych działań następczych w związku z zaistniałymi naruszeniami oraz ochrona sygnalisty. Ochrona przysługuje sygnaliście w sytuacji, gdy miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
Jest to osoba fizyczna, która zgłasza informację o naruszeniu prawa, uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym osoba zatrudniona w Spółce na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, osoba współpracująca, niezależnie od zajmowanego przez nią stanowiska, pełnionej funkcji czy formy zatrudnienia lub współpracy.
Dotyczą one między innymi: korupcji, przeciwdziałania praniu pieniędzy, bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami, ochrony środowiska, ochrony konsumentów, ochrony prywatności i danych osobowych czy bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych.
Nasza Procedura przewiduje możliwość dokonania zgłoszenia wewnętrznego (również anonimowo), jedynie za pomocą dedykowanej dla Carrefour Polska platformy Sygnanet, pod adresem:
Platforma Sygnanet pozwala na całkowitą ochronę tożsamości osób, które dokonują zgłoszenia oraz danych zawartych w zgłoszeniu.
Uwaga! Sygnalista powinien zachować wygenerowane w trakcie zgłoszenia hasło, do dalszej korespondencji w sprawie.
Nazwa | Typ | Rozmiar | |||
---|---|---|---|---|---|
Procedura dotycząca ochrony sygnalistów | 178 KB | Pobierz |
Nazwa | Typ | Rozmiar | |||
---|---|---|---|---|---|
Klauzula informacyjna dla sygnalistów | 355 KB | Pobierz |