Compliance

Compliance

Kodeks etyki zawodowej


Nasze Zasady Etyczne

To drogowskaz w codziennej pracy każdego pracownika Carrefour, niezależnie od stanowiska, czy miejsca pracy. Jest zbiorem zasad, którymi kierujemy się podejmując decyzje, budując relacje z naszymi klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami. Kodeks Etyki Zawodowej jest gwarancją jasnych zasad obowiązujących w naszej firmie. Kodeks odpowiada na pytanie jak realizować nasze cele na co dzień. Dotyczy wszystkich pracowników Carrefour w Polsce, a także Grupy Carrefour. Jest na tyle uniwersalny, że mówi nam, jak działać na każdym stanowisku, niezależnie od wieku, stażu pracy czy działu. Należy sięgać po niego zawsze wtedy, gdy mamy wątpliwości, jak powinniśmy postąpić.

Tworzymy bardzo różnorodny zespół, na co dzień współpracujemy z partnerami biznesowymi. Naszym wyzwaniem są zróżnicowani klienci, którym chcemy gwarantować jakość, wybór i najlepszą obsługę. Chcemy wyróżniać się stosując najwyższe standardy etyczne w relacjach w zespole, z klientami i partnerami biznesowymi. Konsekwencja i bezwzględne stosowanie zasad pomaga nam:

  • podejmować decyzje zgodne z celami i strategią firmy

    podejmować decyzje zgodne z celami i strategią firmy

  • tworzyć atmosferę pracy opartą na wzajemnym szacunku

    tworzyć atmosferę pracy opartą na wzajemnym szacunku

  • znajdować odpowiedzi na pytania związane z ustalaniem priorytetów

    znajdować odpowiedzi na pytania związane z ustalaniem priorytetów

  • tworzyć stabilne środowisko pracy oparte na wspólnych wartościach i przejrzystych zasadach

    tworzyć stabilne środowisko pracy oparte na wspólnych wartościach i przejrzystych zasadach

  • wyznaczać standardy i dbać o wizerunek naszej firmy

    wyznaczać standardy i dbać o wizerunek naszej firmy

  

Polityka przeciwdziałania korupcji i płatnej protekcji


Celem Polityki przeciwdziałania korupcji i płatnej protekcji jest zdefiniowanie zasad zapobiegania i walki z korupcją poprzez określenie standardów zachowania minimalizujących ryzyko i wskazujących jak rozpoznać oraz zmniejszyć zagrożenie korupcją.

Carrefour odrzuca wszelkie formy korupcji i przestrzega obowiązujących przepisów antykorupcyjnych. Nasze zasady działania i zachowania wpisują się w ciągłość zaangażowania Grupy Carrefour na rzecz przestrzegania i promowania fundamentalnych zasad, w szczególności wytycznych OECD i dziesięciu zasad programu ONZ Global Compact.

Polityka prezentowa


Jest uzupełnieniem zapisów Polityki przeciwdziałania korupcji i płatnej protekcji. Jej celem jest ustalenie jednolitych zasad dla pracowników i partnerów handlowych Carrefour w zakresie oferowania i przyjmowania prezentów.

Zgodnie z Polityką nie przyjmujemy ani nie oferujemy prezentów. Każdy otrzymany od partnera handlowego podarunek powinien zostać odesłany ofiarodawcy na jego koszt lub przekazany na cele charytatywne.

Procedura dotycząca ochrony sygnalistów

W Carrefour Polska obowiązuje procedura dotycząca ochrony sygnalistów (tj. Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych). Głównym celem procedury jest wprowadzenie bezpiecznego kanału zgłoszeniowego, przejrzystych zasad zgłaszania nieprawidłowości, podejmowania stosownych działań następczych w związku z zaistniałymi naruszeniami oraz ochrona sygnalisty. Ochrona przysługuje sygnaliście w sytuacji, gdy miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia i że stanowi informację o naruszeniu prawa.

Kim jest sygnalista?

Jest to osoba fizyczna, która zgłasza informację o naruszeniu prawa, uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym osoba zatrudniona w Spółce na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, osoba współpracująca, niezależnie od zajmowanego przez nią stanowiska, pełnionej funkcji czy formy zatrudnienia lub współpracy.

Jakie naruszenia prawa mogą być przedmiotem zgłoszenia sygnalisty?

Dotyczą one między innymi: korupcji, przeciwdziałania praniu pieniędzy, bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami, ochrony środowiska, ochrony konsumentów, ochrony prywatności i danych osobowych czy bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych.

W jaki sposób można zgłaszać naruszenia?

Nasza Procedura przewiduje możliwość dokonania zgłoszenia wewnętrznego (również anonimowo), jedynie za pomocą dedykowanej dla Carrefour Polska platformy Sygnanet, pod adresem:

https://app.sygnanet.pl/carrefour/pl

Dlaczego wprowadziliśmy takie rozwiązanie?

Platforma Sygnanet pozwala na całkowitą ochronę tożsamości osób, które dokonują zgłoszenia oraz danych zawartych w zgłoszeniu.

Uwaga! Sygnalista powinien zachować wygenerowane w trakcie zgłoszenia hasło, do dalszej korespondencji w sprawie.

Procedura dotycząca ochrony sygnalistów

Nazwa Typ Rozmiar
Procedura dotycząca ochrony sygnalistów pdf 178 KB Pobierz

Klauzula informacyjna dla sygnalistów

Nazwa Typ Rozmiar
Klauzula informacyjna dla sygnalistów pdf 355 KB Pobierz