Ochrona bioróżnorodności

Ochrona bioróżnorodności

STOP deforestacji

Carrefour jest aktywnym uczestnikiem organizacji RSPO, mającej na celu propagowanie odpowiedzialnego zarządzania uprawą palm oleistych oraz stosowania oleju palmowego pochodzącego ze sprawdzonych i certyfikowanych źródeł.

  • RECYKLING

    RECYKLING

    Odpady drewniane są segregowane i poddawane recyklingowi

  • REDUKACJA OLEJU PALMOWEGO

    REDUKACJA OLEJU PALMOWEGO

    Optymalizacja składu produktów, wyłączenie z nich oleju palmowego lub stosowanie go wyłącznie w przypadku posiadania certyfikatu RSPO

  • JAKOŚĆ PRODUKTÓW

    JAKOŚĆ PRODUKTÓW

    Śledzenie liczby certyfikowanych produktów pochodzenia drzewnego

Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie, że produkty marki własnej Carrefour, których produkcja niesie ze sobą ryzyko deforestacji, będą wytwarzane w zgodzie z zasadami zrównoważonego leśnictwa. Forest Stewardship Council® (FSC®) to międzynarodowa organizacja promująca odpowiedzialne gospodarowanie zasobami leśnymi, a system certyfikacji FSC, potwierdza najwyższe standardy zarządzania zasobami leśnymi. Carrefour Polska posiada licencję na wykorzystywanie znaku FSC. Szukaj produktów z FSC w naszych sklepach!

Materiały do pobrania

Nazwa Typ Rozmiar
BROSZURA SYSTEM CERTYFIKACJI FSC pdf 123 KB Pobierz
Zrównoważone rolnictwo

Zrównoważone rolnictwo

Polacy coraz częściej poszukują produktów spożywczych o wysokich walorach smakowych i produkowanych z poszanowaniem środowiska naturalnego. Odpowiedzią na ich potrzeby jest unikalna oferta produktów „Jakość z Natury Carrefour”, charakteryzujących się wysoką jakością i wyśmienitym smakiem. Dostawcy współpracujący z nami przy artykułach z tej linii troszczą się o środowisko naturalne i dobrostan zwierząt.

Każdy z produktów odznaczonych znakiem „Jakość z Natury Carrefour”, przechodzi szereg testów jakościowych i regularnych kontroli, przeprowadzanych przez niezależne laboratoria.

Carrefour Polska podjął także decyzję dotyczącą wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, oznaczonych cyfrą 3. Jajka z chowu klatkowego zniknęły z półek wszystkich sklepów Carrefour (w tym sklepów Rast oraz sklepów franczyzowych Carrefour Express i Globi) w 2019 roku. Natomiast jajka 3. od producentów narodowych zostaną wycofane z oferty do 2025 roku.

Inicjatywa Carrefour jest jednym z elementów ochrony dobrostanu zwierząt hodowlanych, a jej celem jest wsparcie klientów w dokonywaniu właściwych wyborów żywieniowych.

Odpowiedzialny połów

Carrefour Polska regularnie zwiększa w ofercie wolumen ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów morskich i słodkowodnych oraz hodowli prowadzonych w sposób odpowiedzialny. Carrefour promuje sprzedaż ryb certyfikowanych i od lokalnych dostawców.

Wspieramy polskich hodowców i rybaków we wdrażaniu praktyk ograniczających wpływ ich działalności na przyrodę, a także budujemy swój asortyment produktowy, analizując rozwój ekosystemu i zagrożonych gatunków.