Projekt „Porozmawiajmy o jakości” to cykl spotkań edukacyjnych, które eksperci Carrefour przeprowadzili na terenie wybranych sklepów sieci. Warsztaty były bezpłatne i mógł w nich wziąć udział każdy klient odwiedzający wybrany sklep, korzystając z przygotowanych materiałów edukacyjnych oraz opracowanych animacji na temat jakości produktów Carrefour.
W każdym sklepie przeprowadzono panel sensoryczny, który był istotnym elementem poprzedzającym wprowadzenie przez Carrefour danego produktu do sprzedaży. Klienci mogli zapoznać się z wiadomościami na temat prozdrowotnych właściwości produktów, oznaczeń jakie powinna posiadać żywność najwyższej jakości oraz ekologicznych metod produkcji. Każdy klient Carrefour mógł też uzyskać porady udzielane przez doświadczonego dietetyka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, na temat zdrowego żywienia, przetwarzania żywności i jej przechowywania.
Carrefour Polska chętnie angażuje się w akcje, które zachęcają klientów do zmiany ich konsumenckich nawyków na bardziej przyjazne otoczeniu. W 2015 oraz 2016 roku w wybranych sklepach, na specjalnie zorganizowanych standach, animatorzy w formie gier i zabaw informowali o świadomej konsumpcji i zagadnieniach z zakresu ochrony środowiska „na co dzień”.
Carrefour zaangażował się także w inicjatywę „Godzina dla Ziemi”, w ramach której, m.in. wyłączono część neonów i logotypów na elewacji sklepów, zmniejszono oświetlenie sal sprzedaży i magazynów, a także zredukowano wydajność systemów wentylacyjnych. Ponadto, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, zorganizowano akcję „Odbierz sadzonkę!” – w zamian za makulaturę klienci sieci mogli za darmo otrzymać sadzonkę drzewa.