Zgodnie z realizowaną strategią transformacji żywieniowej, w tym demokratyzacją produktów bio, oraz w odpowiedzi na potrzeby klientów, Carrefour wprowadził do Polski nowy format sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy sklep Carrefour BIO otwarty został w listopadzie 2019 roku Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 87. W jego asortymencie znajduje się 2500 produktów, w tym 250 rodzajów produktów świeżych, np. warzyw i owoców, mięsa, ryb.
Klienci Carrefour BIO mają również możliwość zakupienia produktów sypkich na wagę, świeżo wypiekanego pieczywa, wędlin, serów, ciast, produktów garmażeryjnych, ekodetergentów, kosmetyków naturalnych. W sklepie dostępna jest także strefa „Food to Go”, w której znajdą się zdrowe przekąski, zupy, a także bio kanapki przygotowywane na miejscu. Dodatkowo, na klientów czeka świeżo mielona ekologiczna kawa oraz świeżo wyciskane soki z owoców bio. Obecnie działają 4 sklepy Carrefour BIO - trzy zlokalizowane są w Warszawie (Śródmieście, Bemowo, Wola) i jeden we Wrocławiu (Galeria Magnolia Park).
Raport ECO FOOD 360 to merytoryczne wydawnictwo przygotowane przez Carrefour Polska, którego celem jest upowszechnienie wiedzy na temat rolnictwa i żywności ekologicznej w Polsce. Raport podzielony na 3 tomy: "Żywność ekologiczna i jej walory zdrowotne", "Rolnictwo ekologiczne: produkcja, certyfikacja, promocja, sprzedaż" oraz "Produkcja ekologiczna w ujęciu środowiskowym, biznesowym i CSR" jest podsumowaniem blisko 30 wystąpień znamienitych polskich i zagranicznych ekspertów, które miały miejsce na Kongresie ECO FOOD 360. Zapraszamy do pobrania raportu.
Blisko 400 przedstawicieli najważniejszych podmiotów skupionych wokół polskiego rynku żywności konwencjonalnej i ekologicznej wzięło udział w pierwszym Kongresie Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, którego organizatorem był Carrefour Polska. W czerwcu 2019 roku sieć zgromadziła szerokie grono przedstawicieli środowiska związanego z polskim i europejskim rolnictwem oraz przetwórstwem ekologicznym, aby upowszechniać wiedzę na temat żywności ekologicznej w Polsce oraz promować rozwój krajowego rynku rolnictwa bio. W ten sposób Carrefour realizuje jeden ze swoich celów biznesowych - demokratyzację żywności ekologicznej wśród polskich konsumentów.
W wybranych hipermarketach oraz supermarketach Carrefou dostępne jest pieczywo własnej produkcji z certyfikacją bio. Rozwój oferty pieczywa bio jest elementem strategii transformacji żywieniowej, w myśl której firma działa m.in. na rzecz upowszechnienia produktów ekologicznych.
Z myślą o konsumentach, którzy dbają o to, co jedzą ich pupile, Carrefour Polska – jako jedna z pierwszych sieci handlowych - rozwija ofertę ekologicznych karm dla zwierząt, wprowadzając nowe bio produkty dla czworonogów.
W lutym 2019 roku w 3 warszawskich sklepach sieci Carrefour została wprowadzona oferta ekologicznego mięsa, obejmująca wołowinę, wieprzowinę i drób. Lista sklepów, w których można zakupić certyfikowane mięso bio jest od tego czasu konsekwentnie rozszerzana.