W ramach pierwszej edycji konkursu, jury redakcyjne nagrodziło 3 sieci, w tym Carrefour Polska. Zwycięzcy zostali wyłonieni na bazie wiedzy o ich działaniach zaczerpniętej z ankiet, które redakcja wysłała do blisko 40 sieci franczyzowych, pytając m.in. o działania ESG, CSR i nowe projekty.
Carrefour Polska został nagrodzony za stworzenie własnego systemu kaucyjnego, który sieć testuje od grudnia 2020 r., kiedy to w swoich warszawskich sklepach zaczęła przyjmować szklane butelki zwrotne bez konieczności okazywania dowodów ich zakupu oraz wypłacając klientom pełną kaucję w bonach płatniczych. Na kolejnych jego etapach, w styczniu 2023 roku sieć rozpoczęła przyjmowanie od klientów pustych opakowań plastikowych i aluminiowych po napojach płacąc za każde z nich 50 groszy, a w marcu 2024 stworzyła pierwszą w Polsce butelką spełniającą wymogi i wyznaczającą trendy w nowym systemie kaucyjnym, który oficjalnie wystartuje w naszym kraju w dniu 1 stycznia 2025 roku.