Kampania, która wystartowała w Światowy Dzień Konsumenta, jest kolejnym działaniem edukacyjnym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które ma na celu zwiększanie świadomości konsumentów i bezpieczeństwa ekonomicznego Polaków. W przestrzeni medialnej pojawia się bowiem wiele reklam, które kuszą inwestycjami w waluty, kryptoaktywa, weksle, akcje czy obligacje. W swojej kampanii UOKiK zwraca uwagę, że często mogą być one reklamowane przez znane osoby, których wizerunek wykorzystywany jest bezprawnie. Wybierając tę drogę inwestowania należy dokładnie zapoznać się z konkretną opcją inwestycyjną, aby uchronić się przed ryzykiem i utratą pieniędzy.
Carrefour Polska pozytywnie odpowiedział na zaproszenie UOKiK skierowane do mediów, instytucji, organizacji i biznesu, zachęcające do wspólnego nagłośnienia tego problemu. Spoty Urzędu pojawią na ekranach przykasowych, ekranach na sali sprzedaży oraz kampanii głosowej we wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour w Polsce. Sieć będzie też informowała klientów za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych, strony internetowej oraz w materiałach PR.
O kampanii UOKiK
Spoty kampanii UOKiK skupiają się na promowanych w internecie inwestycjach wykorzystujących bezprawnie wizerunek osób ze świata kultury, sportu lub rozrywki lub też znanych przedsiębiorstw i marek. Znani oraz lubiani mają podnosić wiarygodność danego przedsięwzięcia. Kreowani przy użyciu sztucznej inteligencji są realni i przekonujący. Scenariusze oszustw zmieniają się, lecz ich niezmiennym celem jest wyłudzenie pieniędzy. Atak może dotyczyć pozyskania danych, np. loginów i haseł, lub działania wprost – nakłonienia do dokonania przelewów.
Spoty kampanii są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a także przez nadawców komercyjnych oraz instytucje i podmioty, które zgodziły się na bezpłatne wsparcie kampanii.