Carrefour Polska sponsorem ogólnopolskiego konkursu recytatorskiego im. Jerzego Lisowskiego

Carrefour Polska sponsorem ogólnopolskiego konkursu recytatorskiego im. Jerzego Lisowskiego

  • 27.06.2017
  • O nas

Podobnie, jak w ubiegłym roku, Carrefour Polska został sponsorem Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego Prozy i Poezji Frankofońskiej im. Jerzego Lisowskiego. Finał 35. edycji konkursu, który odbył się na Zamku w Nidzicy, cieszył się ogromnym zainteresowaniem ogólnopolskich instytucji, a także przedstawicieli lokalnych władz oraz świata nauki i biznesu.

W finałowym etapie konkursu, w trzech kategoriach wiekowych (szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) rywalizowali ze sobą najlepsi uczniowie wyłonieni w poszczególnych etapach regionalnych w całej Polsce. Jury, w skład którego weszła Roselyne Marty - Attachée de coopération z Ambasady Francji, Profesor Maciej Smuk - Dyrektor Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Joanna Nojszewska - redaktor naczelna działu kultury miesięcznika Twój Styl, wyłoniło po trzech laureatów dla każdej kategorii wiekowej.

Konkurs jest corocznym świętem frankofońskiej poezji i prozy w Polsce i co roku przyciąga wielu wielbicieli tego języka. W tym roku Galę Finałową swoją obecnością zaszczycili, m.in.: Starosta i Wicestarosta Powiatu Nidzickiego, a także promotorzy Francji w regionie: zarząd Comité du Jumelage Buzançais oraz prezes Towarzystwa Przyjaźni Polsko - Francuskiej w Nidzicy. Z kolei patronat nad tegorocznym konkursem objęli: Ambasada Francji, Ambasada Kanady, Ambasada Szwajcarii, Ambasada Maroka, Ambasada Tunezji, Narodowe Centrum Kultury oraz Starostwo Powiatowe w Nidzicy. 

Konkurs ma na celu propagowanie wśród dzieci i młodzieży języka francuskiego poprzez literaturę frankofońską i jest kolejnym z wydarzeń, w które Carrefour angażuje się na rzecz promocji kultury francuskiej w Polsce. W tym roku, z okazji swojego 20-lecia na polskim rynku, firma została, m.in. Partnerem Głównym trzeciej edycji ogólnopolskiej akcji „French Touch”, reprezentowała strefę francuską na Warszawskich Targach Książki, a także była sponsorem akcji Goût de France (Smak Francji).