Carrefour Polska inwestuje w rozwój przedsiębiorczości wiejskiej poprzez dwa swoje ogólnopolskie programy. Pierwszym z nich jest zainicjowany w 2021 roku program “Kupujemy Lokalnie” będący rozwinięciem konceptu “Prosto z Pola do 50 km”. Jego założeniem było nawiązywanie i rozwój bezpośredniej współpracy z małymi i średnimi gospodarstwami rolnymi w najbliższym otoczeniu konkretnego hiper- lub supermarketu (w promieniu do 50 km). Obecnie, w ramach szerszego “Kupujemy Lokalnie”, Carrefour oferuje możliwość bezpośredniej współpracy również małym i średnim wytwórcom lokalnych produktów spożywczych. W tym modelu działa już co dziesiąty dostawca Carrefour, a w ofercie sieci znajduje się ponad 5500 produktów lokalnych. Wyróżnikiem “Kupujemy Lokalnie” jest także współpraca z dostawcami odbywająca się w duchu modelu fairtrade oraz krótkich łańcuchów dostaw.
Drugim filarem inwestycji Carrefour w polską wieś, jest zakończona właśnie kolejna edycja programu “Smakujemy Lokalnie”, skierowanego do Kół Gospodyń Wiejskich, które w tym roku, wspólnie z lokalnymi dostawcami, mogły zgłaszać przepisy na tradycyjne dania kuchni polskiej. W drugiej edycji konkursu jury nagrodziło 10 KGW (Koła Gospodyń Wiejskich) z 8 województw: mazowieckiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, wielkopolskiego, łódzkiego, warmińsko-mazurskiego oraz pomorskiego, doceniając tym samym niezwykłe walory regionalnej tradycji kulinarnej. Carrefour przekaże na ich rzecz nagrody w wysokości po 10 tysięcy złotych, które zostaną przeznaczone na rozwój przedsiębiorczości Kół, wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych oraz dalszą promocję specjałów kuchni lokalnej. Poza głównymi nagrodami, sieć przyznała również wyróżnienia w postaci bonów na zakupy.
Nawiązywane dzięki “Kupujemy Lokalnie” partnerstwa mają realny wpływ na rozwój przedsiębiorstw wiejskich, a także na rozpoznawalność produktów małych przedsiębiorstw. Polacy coraz częściej sięgają po produkty wyróżnione jako wyroby regionalne i lokalne w Carrefour, co pokazują wyniki sprzedaży, które rok do roku wzrosły o ponad 50%. Ten wynik to zasługa świetnej jakości i smaku produktów, których w sklepach sieci pojawia się coraz więcej. W ciągu ostatniego roku liczba lokalnych wyrobów dostępnych w Carrefour zwiększyła się o blisko 40% (obecnie 5500), przy jednoczesnym wzroście liczby dostawców do 320.
Carrefour Polska od lat wspiera polskie rolnictwo i przetwórstwo, budując relacje pomiędzy konsumentami a dostawcami pochodzącymi z najbliższej okolicy danego sklepu. Zachęca Polaków do sięgania po smaczne produkty charakterystyczne dla lokalnej kuchni, z kolei małym i średnim firmom przetwórczym oferuje wiele możliwości sprzedaży bezpośredniej w swoich sklepach.